beeradio.gr




Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΔΙΔΑΚΤΩΝ



Βλέπω Χfactor...
Έχω μαζέψει πολλά αρνητικά πλέον να πω για τα ριάλιτι ανεύρεσης ταλέντων (με κυριότερο το ότι είναι αστείο που σε μια χώρα με τόσους καλούς τραγουδιστές και τόσο ΚΑΚΑ τραγούδια αυτοί ψάχνουν για ...καλούς τραγουδιστές), αλλά δεν θα γράψω για αυτά.

Άκουσα κάποιον να λέει "είμαι αυτοδίδακτος" και τρελάθηκα!

Εντάξει, αν ζείς στο 1930 και είσαι ο Μάρκος Βαμβακάρης μπορείς να πεις ότι είσαι αυτοδίδακτος, διότι...όντως είσαι. Πέφτει στα χέρια σου ένα μπουζούκι, δεν έχεις χρήματα να πληρώσεις δάσκαλο (μάλλον δεν είναι καν στην κουλτούρα της εποχής εκέινης το να παίρνεις δάσκαλο αν δεν είσαι αριστοκράτης), πιάνεις μία πένα ή κατι που μοίαζει με πένα και τίγκι τίγκι αρχίζει ο εγκέφαλος να αυτοεκπαιδευεται. Ακούς τραγούδια τα σφυρίζεις κάνεις reverse engineering ( οκ ειπαμε έχω τρελή μόρφωση),  εφευρίσκεις μια δική σου τεχνική (ίσως και καινουργια)  και τελικά τα καταφέρνεις να τα παίξεις στο μπουζούκι. Αυτή η διαδικασία λέγεται αυτοεκπαίδευση, ανακάλυψη, ή κάτι παρόμοιο, και αυτός που την κάνει λέγεται αυτοδίδακτος.

Όταν ζείς στο 2017 και έχεις με τρια κλίκ όλη την γνώση της ανθρωπότητας δωρεάν στα πόδια σου σε γραπτά κείμενα, κλιπς ήχου και εκπαιδευτικά βίντεο, δεν μπορείς να λέγεσαι αυτοδίδακτος. Ο ανέκφραστος δωδεκάχρονος κορεάτης στο youtube που γαζώνει την ταστιέρα πάνω κάτω σαν ρομπότ, δεν ειναι αυτοδίδακτος.

Το ότι δεν φρόντισες να μάθεις "νότες" και το κομπάζεις μάλιστα (λες και νοιάζεται κανείς) δεν σε κάνει αυτοδίδακτο αλλά μη επιμελή μαθητή και μάλιστα ημιμαθή όσον αφορά στο σύνολο της μουσικής .
Αντίθετα αυτό που όντως μας νοιάζει είναι αν αυτό που παίζεις το παίζεις καλά, κι όχι αν σου είναι δύσκολο επειδή δεν πήρες ποτέ δάσκαλο.


www.beeradio.gr 

Ολοκληρωμένη λύση για επαγγελματικούς χώρους. 
Δοκιμάστε δωρεάν την PRO σελίδα.



Έλεγα να τo τελειώσω εδώ το άρθρο (ναι πλέον ακόμη και δέκα μόνο γραμμές να γράψεις τα ονομάζουν άρθρα, δεν φταίω εγώ) αλλά θυμήθηκα κι άλλη φράση που λένε συχνά σε αυτά τα show αλλά κι εμείς στην καθημερινότητα μας. Την φράση "Πωωω είσαι ταλέντο!!!"
Δεν είναι δική μου η παρακάτω "ατάκα" την έχω ακούσει απο φίλο.

"Όταν με ονομάζεις ταλέντο ακυρώνεις όλη την προσπάθεια, αφοσίωση και δουλειά που έριξα στην ζωή μου" 

Δεν γνωρίζουμε ακριβώς τους μηχανισμούς με τους οποίος ένας άνθρωπος αυτοεκπαιδεύεται ακούσια καθώς μεγαλώνει , και σε μια κατάλληλη στιγμή μοιάζει σαν να έχει μια δεξιότητα σε ανώτερο βαθμό από άλλους εφάμιλλης εκπαίδευσης.


Το ξαναδιαβάζω αυτό το τελευταίο και δεν καταλαβαίνω ούτε καν εγώ τι γράφω επομένως ας δώσω ένα παράδειγμα:

Π.χ εγώ μια ζωή όταν άκουγα τραγούδια "αφουγκραζόμουν" τους ρυθμούς, χτυπούσα τα χέρια μου με τον ρυθμό σε τραπέζια τάπερ ταμπλό αυτοκινήτου κλπ επί χρόνια (ενοχλώντας ναι) , και μια μέρα όταν ήμουν 20 ετών κάθισα τυχαία για πρώτη φορά στην ζωή μου σε μια ντραμς και έπαιξα αρκετούς ρυθμούς . Ενθουσιάστηκαν οι παρευρισκόμενοι και με είπαν ταλέντο. Δεν τους το χάλασα, μου άρεσε που με έλεγαν έτσι αλλά εγώ το ήξερα μέσα μου πως ήμουν έτοιμος για κάτι τέτοιο. 20 χρόνια μετά δεν έχω βελτιωθεί καθόλου ούτε στα τύμπανα ούτε στην κιθάρα ούτε στα πλήκτρα, βλέπετε δεν με βοήθησε το "ταλέντο" γιατί δεν δούλεψα στην συνέχεια όπως έπρεπε.

Αυτά. Δεν θα γράψω άλλα. Πατήστε καμιά διαφήμιση (ειδικά την διαφήμιση του αγαπημένου μου bee radio) . Γράψτε παρακαλώ στα σχόλια τις διαφωνίες σας γιατί πιθανότατα δεν έχω δίκιο και δεν τα γράφω ωραία. Ίσως αυτό να συμβαίνει επειδή στο γράψιμο ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΑΛΕΝΤΟ!!!!

Ολοκληρωμένη λύση για επαγγελματικούς χώρους. 

                                                                                                                                                                   


 Follow me on Facebook







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου