beeradio.gr




Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Worry child





Ήθελα από καιρό να το γράψω αλλά περίμενα να το βαρεθείτε και να το απομυθοποιήσετε λίγο πρώτα...
Δείτε ή ξαναδείτε αυτό....




ΣΕΝΑΡΙΟ (χοντρικά): Οι swedish house mafia πηγαίνουν στην συναυλία με το ελικόπτερο τους, όπου τους περιμένουν και τους αποθεώνουν δεκάδες χιλιάδες θεατές.
Η άφιξη και η επικείμενη συναυλία τους απασχολεί το δελτίο ειδήσεων  τοπικoύ τηλεοπτικού δικτύου. Ακολουθεί  σκηνή με ερασιτεχνικό βίντεο από παλιά εμφάνιση σε club και βόλτες με ταχύπλοο!
Προσγείωση, βάδην μέχρι τα παρασκήνια, φωτογράφοι, λάγνα γυναικεία βλέμματα, χαλαρές στιγμές backstage, αγωνία, energy drink.
Είσοδος στην σκηνή αποθέωση χορός οπτικά εφέ. Τέλος συναυλίας, θεατές που αποχωρούν, μια γκόμενα "κομμάτια", είσοδος στο βαν.

ΚΑΓΚΟΥΡΙΑΑΑΑΑΑ!

Δεν με πειράζει η Mainstrem-ίλα. Δεν με πειράζει το κομμάτι. Χορευτικό εφήμερο πιασάρικο, μια χαρά.
Με πειράζει η καγκουριά και η κακή αισθητική ή οποία καμιά φορά άν συνδυαστεί και με κανένα καλό άσμα σε κοροϊδεύει και σε κάνει μέρος της.
Επειδή πραγματικά δεν μπορώ να ιεραρχήσω αυτά που θέλω να πω για το βίντεο, ας δούμε τις καγκουριές ενδεικτικά και σε τυχαία σειρά:








-Ελικόπτερο-ειδήσεις-ταχύπλοα εντάξει εντάξει είστε διάσημοι και πετυχημένοι το πιάσαμε.





-Στο 1.26 o Steve Angelo σηκώνει τα σώβρακα του λίγο πριν αρχίσει το show λες και θα κάνει τίποτα ακροβατικά με τα μπλου τζιν και τα δερμάτινα...






-Όταν ο Steve Harris των Ιron Μaiden βάζει την ποδάρα του πάνω στο μόνιτορ και διαγράφονται τα μπαλάκια του στο γυαλιστερό κολάν, τουλάχιστον παίζει και κάποιο όργανο το οποίο αν σταματήσει να το γρατζουνάει θα λείπει κάτι από την μουσική . Πως πατάς ρε απλώς ένα play κάθε 2.5-5 λεπτά (πιθανότατα ούτε καν εσύ, ίσως κάποιος από τους άλλους δυο, αλλα ίσως πάλι και κανένας... λόγω έτοιμου mix) και κάνεις τέτοιες χορευτικές φιγούρες ; Που βρίσκεις ψυχη; Δεν λέω είσαι ο συνθέτης-παραγωγός του κομματιου, αλλά όταν το έγραφες ήσουν σπιτάκι με πυτζάμες και έτρωγες μπουγάτσα πάνω στον υπολογιστη σου, τι σχέση έχει με όλα αυτά; Το κινηματογραφικό του ισοδύναμο για να καταλάβεις είναι ο Μαρτιν Σκορτσέζε να κουνιέται πειράζοντας την μπομπίνα του φιλμ κατά την διάρκεια της προβολής της νέας ταινίας του στο σινεμά. Το ξέσκισα...ξέρω.


ει ψιτ μπαρμπάδια...

-Η γκόμενα που ξερογλείφεται για τα μπαρμπάδια που πηγαίνουν προς backstage μεριά.

παιδιά ο καθένας το δικό του.


τσσσ! τα διχίλιαρα να ουμε. Που παίρνουν και usb...
-ευχαριστω πολύ καλημέρα σας. 


-Συναυλία με μερικά pioneer (ο καθένας το δικό του, αν ηταν ντραμερς δηλαδη θα έπαιρναν απο ένα τύμπανο?) και έναν μείκτη. Και ο φίτσουρινγκ  John Martin πουθενά. Ένα μικρόφωνο όλο κι όλο και αυτό για να ανεβεί στην μπάρα ο Axwell και να πει "ευχαριστώ πολύ καλημέρα σας"



-με τον ρυθμο μάγκες. όπως στην πρόβα...

-Πρόσεξα καλά; Ανεβοκατεβαίνουν και οι τρεις με τον ρυθμό; Ντρέπομαι και μόνο στην ιδέα να είναι προσχεδιασμένο και να έχουν κάνει και πρόβα.





-πάτα εσυ το play steve, θέλω να ξυθώ λίγο...
-Τρεις dj για ένα προσχεδιασμένο πρόγραμμα;  Κάποιος πρέπει να έριξε τρελή λούφα εκεί πέρα.




-φωτια με φωτιαααα!!!
-Σε πολλές φάσεις μοιάζουν με μπαρμάνια που σηκώνουν τα χέρια ψηλά για να προκαλέσουν τεχνηέντως δήθεν χαμό.




γκόμενα κομμάτια...


-Αμέτρητα εμβόλιμα πλάνα από γκόμενα στο κοινό που χορεύει! Εντάξει εντάξει το πιάσαμε. Στις συναυλίες σας συχνάζουν πολλές όμορφες κορασίδες. Θα έρθουμε να βγάλουμε γκόμενα.


-Συγγνώμην κιόλας ρε καρντάσια, στο δεύτερο κουπλέ τι υποτίθεται ότι πατάτε και οι τρεις εκεί κάτω? (βλακεία, το παίρνω πίσω, εδώ στα τηλεοπτικά shows οι djs κουνάνε διακόσια κουμπάκια το λεπτό και τα μηχανήματα δεν είναι καν στο ρεύμα...)

-Τόσα πολλά κλισέ σε ένα μουσικό βίντεο; Μα τόσα πολλά;

Να σημειωθεί ότι τα παραπάνω δεν έχουν σχέση με τους  SHM σαν παραγωγούς ή dj , ούτε με το "don't you worry child" ούτε με την τέχνη του dj, παρά μόνο με το μουσικό βίντεο, το πώς τους παρουσιάζει, αλλά και με την μόδα των τελευταίων (πολλών)  ετών, του dj-ing  σε ανοιχτή συναυλία.


Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Hi tech εποχή, lo fi ήχος.

Τα τελευταία 15 χρόνια η ποιότητα ήχου που ακούμε καθορίστηκε από την ταχύτητα δεδομένων του ίντερνετ και την ευελιξία των μέσων.
Κάποτε το όνειρο κάθε αστού ήταν να αγοράσει ένα "στερεοφωνικό συγκρότημα". Αυτά ήταν κάτι πανάκριβα ηχοσυστήματα σε ξεχωριστά συνήθως κομμάτια που περιελάμβαναν ενισχυτή, ηχεία, cd player, radio tuner, κασετόφωνο,συχνά και πικάπ. Αν εξαιρέσεις τα άθλια μονοφωνικά "τρανζιστοράκια" που έπαιρνες στο...χωράφι, στην παραλία, στο πικ νικ, ο κόσμος άκουγε την μουσική του στο σαλόνι, από μεγάλα ηχεία και από συσκευές αναπαραγωγής που είχε κάνει οικονομίες για να αγοράσει.



Αντίθετα την τελευταία δεκαπενταετία, η κατακόρυφη πτώση των τιμών στα τεχνολογικά προϊόντα, και η εισαγωγή των προσωπικών υπολογιστών στην οικιακή ψυχαγωγία, έφερε στα σπίτια μας τα ηχειάκια υπολογιστή των 10 ευρώ, τα ενσωματωμένα ηχεία του λάπτοπ, και το ηχειάκι του κινητού τηλεφώνου, και ο συνεχής αγώνας του καταναλωτή για γρηγορότερο και ευκολότερο "δωρεάν" κατέβασμα έφερε στα αυτιά μας το mp3, το youtube  κλπ. Όλα αυτά έκαναν την μουσική να εισβάλει πιο φθηνά και μαζικά από ποτέ σε κάθε πτυχή της ζωής μας, σε βάρος όμως της ηχητικής ποιότητας.


Έτσι στα 80's στα κλαμπ ακούγαμε δίσκους βινυλίου ενώ τώρα mp3. Στο σπίτι ακούγαμε από μεγάλα ηχεία (που τα χρυσοπληρώσαμε γιατί ο Κινέζος παρήγαγε μόνο ρύζι τότε) , ενώ τώρα ακόμη και αν έχουμε ποιοτικό ηχοσύστημα στο σαλόνι, σχεδόν πάντα ακούμε στα άθλια ηχεία του υπολογιστή ή ακόμη χειρότερα στο κινητό. 


Φυσικά τα πράγματα δεν θα είναι πάντα έτσι. Η περίοδος αυτή είναι μεταβατική και οδηγούμαστε σε μια εποχή που η ταχύτητες του ίντερνετ και η χωρητικότητες των μέσων θα είναι τεράστιες και ολοένα και πιο...δωρεάν. Αυτό από μόνο του θα είναι αρκετό για το "κατέβασμα" καλύτερης ηχητικής ποιότητας και ολοένα λιγότερο καταστρεπτικών αλγορίθμων συμπίεσης τύπου youtube.

Κάποτε το mp3 και η επανάσταση που έφερε θα είναι μια ρομαντική ανάμνηση. Σίγουρα ο κόσμος  δεν θα ξαναγυρίσει στο μεγάλο ηχοσύστημα του σαλονιού, και η ανάγκη αναπαραγωγής της μουσικής σε φορητές συσκευές θα διατηρηθεί. Καθώς όμως ο ανταγωνισμός των εταιριών αυξάνεται και οι τιμές των τεχνολογικών προϊόντων πέφτουν η ηχητική ποιότητα θα ανεβεί και εκεί. Άλλωστε η διαφαινόμενη τάση για εύκολη ασύρματη διασύνδεση όλων των μικρο-συσκευών σε κάτι κεντρικό, όπως πχ το μεγάλο ηχοσύστημα της οικογένειας, θα οδηγήσει σε βελτίωση της ηχητικής ακρόασης. Η ανθρωπότητα είναι σίγουρο ότι θα ζήσει πιο hi-fi εποχή από αυτήν που ζούμε, και ελπίζουμε όχι μόνο σε ηχητικό επίπεδο.